Remélhetőleg végleg vége a napi balesetek korának!
2013.09.03. 11:30
Mint korábban jeleztük, szombaton, nyolc éves késéssel, átadták az M0 két része közötti 6,3 kilométeres átkötő szakaszt. Anno 2005-ben kellett volna ennek megépülnie, nagy része el is készült, de telekár és kisajátítási viták miatt félbemaradt az építkezés. A 2010-es kormányváltás után kezdődött a megoldás keresése és a jogi helyzet tisztázása után folytatódhatott az építkezés, melynek nyomán augusztus 31-én átadhatták az oly fontos szakaszt.
Ennek remélhetőleg az lesz a legfontosabb eredménye, hogy megszűnik a két M0-ás közötti szakaszon az M5-ös őrült zsúfoltsága és a napi balesetek kora. A balesetek és útzárak miatt ráadásul a gyáliak is szenvedtek, hiszen ezekben az időkben jelentősen megnőtt a városunkban az átmenő forgalom.
A hivatalos híradás részletei:
Átadták a közlekedőknek az M0-s autóútnak az 51-es főút és M5-ös autópálya közötti újonnan épült 6,3 kilométeres szakaszát, az autósok mostantól több mint 75 kilométer hosszan folyamatosan haladhatnak a körgyűrű megépült, az M1-es autópálya és 11-es főút között szakaszán.
Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára az ünnepélyes átadáson kiemelte: a beruházással lezárult a déli szektor bővítésének utolsó üteme, ezzel a szakasszal nyerték el értelmüket az M7-es és az M6-os között, illetve az M6-os és az 51-es főút között elkészült fejlesztések.
Az M0-s autóút M5-ös autópálya és 51-es főút között új nyomvonalon megépült - kétszer három forgalmi és egy-egy leálló sávos - szakasza az útgyűrű keleti és déli szektorát kapcsolja össze, a modern technológiával épült 6,3 kilométeres új szakasz révén nemcsak folyamatossá, de biztonságosabbá és gyorsabbá válik a közlekedés - mondta az államtitkár. Hangsúlyozta azt is, hogy az útszakasz nemcsak az ott élők életét és az átutazók helyzetét könnyíti meg, de tranzitjellegéből adódóan európai jelentőségű.Az államtitkár hozzátette: a teljes útpálya díjmentes minden jármű számára.
Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. szóvivője az MTI-nek elmondta: az M7-es és az M5-ös autópályákat összekötő M0-s autóút szeptember közepétől lesz 8 sávos (kétszer három forgalmi, illetve egy-egy leálló). Az M6-os autópálya és az 51-es főút közötti szakasz bal pályáján a kivitelező jelenleg végzi a befejező forgalomtechnikai munkálatokat, ezt követően az M7-es és a 11-es főút között átlagosan 100-110 kilométeres óránkénti sebességgel közlekedhetnek az autósok az M0-s körgyűrűn.
A nettó 9,7 milliárd forintba kerülő beruházás kivitelezője az EMWL Autópálya Konzorcium volt, a projekt az Új Széchenyi Terv forrásaiból, az Európai Unió támogatásával valósult meg.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.